Eindelijk rust

Inmiddels deed ook corona zijn intrede en veranderde de hele wereld.

In de zomer van 2020 kocht ik een ander huis en ik verhuisde 500 km noordwaarts.


Mammografie kreeg ik weer een uitnodiging van mijn oude woonplaats voor bevolkingsonderzoek daar (500km).

Online kon ik niets veranderen (andere provincie), andere vriendin laten bellen en ik kon in mijn nieuwe woonplaats terecht voor een mammografie gratis. Dit was eind 2020.

Ik ben hier naar het gezondheidscentrum gegaan in januari 2021 met de vraag hoe dat hier gaat met nacontroles en dat ik in het laatste jaar zit.

Ik kreeg meteen een bloedonderzoek en een afspraak bij de oncoloog.

17 februari bij de oncoloog geweest, ze heeft ook een borstonderzoek gedaan. Bloedonderzoek was goed en ik mag in september stoppen met de medicatie.

Vanaf nu val ik dus terug onder het bevolkingsonderzoek. En de kankerperiode is vanaf september definitief afgesloten.

Er gaat nog een onderzoek naar botdichtheid gedaan worden en ook bloed onderzoek naar schildklier omdat ik altijd zo moe ben.


Vitamines calcium en D3 wordt aangeraden om te blijven nemen.
De pijnlijke bijverschijnselen van de medicatie zouden enkele weken na het stoppen moeten verdwijnen, zei de oncoloog.


Ze vroeg ook waarom ik niet eerder had aangekaart dat ik zoveel pijn heb, dan hadden ze me een ander medicijn kunnen geven.

Was niet echt mogelijk als je ziet hoe de ‘nacontroles’ gingen.

Nu loont dat niet meer de moeite omdat ik over een dik half jaar al mag stoppen.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Bijwerkingen Anastrozol

Gevolg bestralingen

Hartproblemen als gevolg van de bestralingen